Het begon zo veelbelovend. Eind november 2016 vroeg de gemeente Westland aan Anje Romein (unit-2) of zij met UNIT-2 wilde meedoen aan een pitch voor de communicatie van BioBoost, een vierjarig, internationaal project voor groene innovaties in de glastuinbouwsector.
Veel collega’s reageerden enthousiast. Natuurlijk zou UNIT-2 hier de perfecte partij voor zijn! Maurits, Frank, Rob en Anje verdiepten zich in de wereld van tomatenpulp, ledverlichting, duurzame orchideeënkweek en biologisch afbreekbare verpakkingen. Ze polsten kantoorgenoten, zwengelden PowerPoint aan en bedachten een communicatiestrategie om wetenschappers, ondernemers en overheden via een interactief platform meer met elkaar in contact te brengen. Maurits hield vervolgens een overtuigende presentatie en er kon eigenlijk niks meer misgaan. Echt niet? Ja, toch. Eerst wankelde het hele BioBoost-project. Vervolgens werd een Westlands bureau de opdracht gegund. Iets met 'lokale partner' en 'prijs/kwaliteit'. Jammer, maar Anje blijft gelukkig bij Westland in de gratie voor andere klussen.