snelle resultaten door intervisie

27 January 2016

maurits_vierkant_0_5.jpgMaurits von Heijden (unit-2) helpt organisaties op de gebieden strategie en marketing, als adviseur, trainer en interimmer. Hij streeft ernaar dat bedrijven niet alleen beter (effectiever en efficiënter), maar ook prettiger gaan werken.   
Hij is er van overtuigd dat je "buiten" pas kan winnen (klanten, winst e.d.), als het "binnen" (eigen organisatie, passie en cultuur) ook helemaal klopt. 

"Ik begeleid daarom ook steeds meer intervisies en ik zie hoe er in een korte tijd veel bereikt kan worden. Zowel qua vertrouwen, kennisoverdracht als werksfeer".

Intervisie is een gesprek tussen zo'n 4 tot 7 mensen, die gelijkwaardig zijn en met vergelijkbare problemen worstelen. Er kan geen hierarchisch verschil zijn, want openheid en veiligheid zijn randvoorwaarden. En het gaat altijd over werkgerelateerde onderwerpen. Het wordt al veel gebruikt in de sectoren welzijn, onderwijs en advocatuur, maar het wint steeds meer aan aandacht in de commerciele hoek.  
Bij intervisie is er 1 case-inbrenger die een vraag heeft. De anderen stellen eerst vragen en komen pas erna met adviezen. Het is een gestructureerde aanpak met strakke spelregels.

"Geweldig welke resultaten je boekt in korte tijd. Zowel operationeel (handige tips) als emotioneel. Ik organiseer een kennismaking en twee door mij begeleidde sessies. Hierna kunnen de deelnemers zelf maandelijks zelfstandig enkele keren aan de slag. "

snelle resultaten door intervisie

Aanmelden nieuwsbrief

Wil u onze nieuwsbrief ontvangen? Meld u dan hier aan: