Olifant Media (unit-2) helpt KLM met #happytohelp

22 October 2014

KLM zocht aandacht voor hun uitstekende social media en 24/7 service. En niet alleen reizigers van KLM, maar alle reizigers wereldwijd met ‘travel-issues’ werden geholpen. 

steven de jongSamenwerking.
Het brein achter de #happytohelp campagne was DDB Tribal, Europees digitaal bureau van het jaar. In een glazen paviljoen op Schiphol Plaza wisselden 250 man elkaar af, waaronder tientallen KLM social media agents, een creatief DDB team, een handvol editors, technische back-up, een filmploeg en twee acteurs.

Steven de Jong /Olifant Media was de schakel tussen de KLM agents en het DDB team. Uit alle Twitter berichten (zo’n 35.000 per dag) werden de mooiste berichten gehaald en deze werden met een creatieve voorzet doorgespeeld aan het DDB team.

Impact wereldwijd
In een week tijd werden duizenden reizigersproblemen opgelost. De meeste kregen een tekstueel antwoord, maar enkele ontvingen wel hele bijzonder service. Zo werd iemand die dreigde zijn vlucht te missen in New York met een speedboot over de Hudson gevaren om op tijd te arriveren, een koppel op huwelijksreis kreeg een nieuwe garderobe nadat hun bagage was gestolen op de Thalys, er werden bedden neergezet voor reizigers die lagen te slapen bij hun gate en slaapliedjes gezongen voor reizigers die niet konden slapen. Het is slechts een greep uit de tientallen acties die werden uitgevoerd om de customer service van KLM te onderstrepen.

Olifant Media (unit-2) helpt KLM met #happytohelp

Aanmelden nieuwsbrief

Wil u onze nieuwsbrief ontvangen? Meld u dan hier aan: