nieuw in unit-2: Steven de Jong

12 October 2014

Sociaal zeer vaardig. Dat merk je meteen. De nieuwe Unit-2-er Steven de Jong twittert en facebookt all day long. Dit mogen wij hem niet kwalijk nemen. Hij zit er namelijk op. 
olifant media

Olifanten-gedrag?
Steven heeft een social mediabureau. Olifant Media vertaalt marketingdoelstellingen naar een effectieve en creatieve social media-aanpak. Hij verzorgt social mediastrategieën, -campagnes, -beheer, -audits, -trainingen en -presentaties.

Waarom social media?
De beste reclame is mond-tot-mond reclame. Vraag aan je beste vriend waar hij het lekkerste gebak van Leiden koopt en je zal zijn mening veel eerder geloven dan een advertentie van diezelfde bakker. Waarom? Omdat jouw vriend geen winstbelang heeft bij promoten van de bakker. Zo werken social media ook. Niet het merk, maar de fans van het merk voeren de marketing door berichten te verspreiden en te promoten.

Maar hoe dan?
Social media gaan alleen voor je werken als je goed communitymanagement voert. Dat betekent dat je rekening houdt met de regels van het sociale medium en weet hoe je fans kunt informeren en inspireren, zodat ze gaan liken, delen en reageren. Maar daar gaat het vaak mis. Ondernemers zijn gewend om te verkopen en zijn geen verhalenvertellers.

(tekst: Robin Ouwerkerk

nieuw in unit-2: Steven de Jong

Aanmelden nieuwsbrief

Wil u onze nieuwsbrief ontvangen? Meld u dan hier aan: