Klanten verliefd laten worden op jouw merk?

23 May 2014

Bezoekers van je website hebben een vraag of een probleem. Ze bezoeken jouw website om daar de oplossing te vinden. Ze zoeken een nieuwe wasmachine, willen een klacht indienen, of hebben advies nodig. Het zoekproces dat de bezoeker doorloopt, heet een customer journey of een klantreis. Tijdens deze reis zijn er interactiemomenten tussen jouw organisatie en de klant. En dát zijn de momenten om van jouw bezoeker een blije klant te maken.

Meten is weten

Op elk interactiemoment kun je als organisatie de ervaring van de klant positief of negatief beïnvloeden. Instrumenten als Google Analytics geven je inzicht in hoe klanten het online deel van de klantreis ervaren. Ook direct feedback vragen aan je bezoekers is een goed idee. Is je klant tevreden? Had hij een vraag waar hij online niet uitkwam? Of haakte hij helemaal af en belandde hij bij de concurrent? Met al deze gegevens breng je de klantreis in kaart.

customer journey ikea

Nu je de reis die je klant aflegt in beeld hebt, kun je:

  1. Verbetermogelijkheden voor de klant signaleren;
  2. inzicht krijgen in de synergie tussen kanalen (website, e-mail, telefoon);
  3. innovatieve bedieningsconcepten en nieuwe diensten ontwikkelen;

Voor verbeteringen en synergie kun je terecht bij Floris van SWIS 

Klanten verliefd laten worden op jouw merk?

Aanmelden nieuwsbrief

Wil u onze nieuwsbrief ontvangen? Meld u dan hier aan: