Leids Verkiezingsfestival: de resultaten
Wat gebeurt er als je een proces dat al jaren hetzelfde gaat anders invliegt? Welke nieuwe kansen en mogelijkheden ontdek je? Op welke punten ben je succesvol? En wat kun je een volgende keer verbeteren? Het Leids Verkiezingsfestival is achter de rug. Een mooi moment om te benoemen wat friskijken oplevert.
De belangrijkste resultaten
aandacht van diverse landelijke media (w.o. Nieuwsuur, NOSop3, RTL Nieuws en Hart van Nederland)
een hogere opkomst (+1,1%)
bijna 12.500 bezoekers op de speciale campagnesite waarstemjij.nl
een succesvolle nieuwe benadering van een traditioneel proces
Niet meer doen wat je altijd deed
Als je het lef hebt om iets nieuws te doen, weet je van tevoren niet wat er zal gebeuren. Er is geen garantie op succes. Maar als ‘hoe je het altijd deed’ niet meer werkt, zal je toch nieuwe wegen moeten bewandelen. Wat dit zeker oplevert? Je leert ontzettend veel en je ontdekt nieuwe kansen en mogelijkheden die leiden tot nieuwe successen. Hoe mooi is dat?!
Feiten en cijfers
Opkomst in Leiden was met 56,8% hoger dan in 2010 (55,7%).
Leiden was v.w.b. opkomst de 4e grootste stijger van Nederland*.
In 2010 speelde in Leiden een belangrijk lokaal onderwerp. Dit leidde niet tot een hogere opkomst. Nu speelde er niet een dergelijk onderwerp, toch was de opkomst hoger.
* In de top-30 grootste steden waren 10 stijgers. Van deze 10 stijgers was Leiden de 4e grootste.
** Van de 50 grootste steden was alleen in de traditioneel christelijke steden Ede (62,1%) en Zwolle (58,1%) de opkomst hoger dan in Leiden