Je ziet het steeds vaker: onderwijsinstellingen die op hun website pronken met hun goede positie in de kwaliteitsranglijsten van de Keuzegids. Tegelijkertijd geeft het Leidse bedrijf achter deze gids, het Centrum Hoger Onderwijs Informatie (C.H.O.I.), een toenemend aantal bestuurders advies over hoe ze hun instelling kunnen verbeteren.
De Keuzegids wordt uitgegeven door Frank Steenkamp van het Centrum Hoger Onderwijs Informatie. Jaarlijks gaan er zo’n 10.000 exemplaren over de toonbank verdeeld over de Keuzegidsen ‘MBO’, ‘HBO Voltijd’, ‘Universiteiten’, ‘Masters’, ‘Deeltijd & Duaal’ en ‘Middelbare scholen’. Een zelfde aantal lezers wordt bediend met online licenties. De omzet van de Keuzegids bedraagt ongeveer 4 ton per jaar. In de Keuzegids MBO-studies van vorig jaar kwam de Leidse Instrumentmakersschool eruit als beste vakcollege van Nederland.
Eerder verschenen:
AnyWi Mobiel Internet
ARTvertisement Kunst, informatie en advertentie
Bureau op zolder Teksten en musicals
BureauTIJ effectieve campagnes
CHOI studiekeuzegidsen
I-matic visuele communicatie
Loek Weijts infografics
Mindbus Full Service Internet
TerPlekke teksten
Unit-12 Yung Lie en partners
ViaNova Werk arbeidsmarkt