7 trends van merk en strategie

2 December 2015

Er treedt een verschuiving op van materiële waarde naar menselijke waardigheid.

Het belangrijkste thema voor 2016: moraal. Wat vinden mensen belangrijk genoeg om voor te leven en soms zelfs om voor te sterven? Voor burgers, bestuurders en bedrijven is een taak weggelegd om nu en in de toekomst invulling te geven aan die menselijke waardigheid. Want het hoogste doel dat we in het leven kunnen bereiken is van waarde en betekenis zijn voor mens en maatschappij. De 7 trends hangen aan dit thema. Dit zijn ze:

  1. BELONG.  De moraal aan de macht. Autoriteit, die hebben we afgeschaft in de vorige eeuw 
  2. BELIEVE. Pad naar het paradijs. Hoe groot moet het lijden zijn als je bereid bent om het liefste wat je hebt, onderweg naar het paradijs op aarde, kwijt te raken.
  3. BLEND.  Powervrouwen. traditionele rolpatronen en verhoudingen tussen vrouwen en mannen vervagen razendsnel.
  4. IMPROVE. Geluk is een keuze. Hoe kunnen we tevreden met onszelf en de wereld zijn. 
  5. EVOLVE. De evolutie van onze natuur. De grens tussen mens en machine vervaagt en biologie en technologie versmelten steeds meer.
  6. RECOVER.  Manifest voor verandering. Minder korte termijn rendementsdenken meer samenwerking en onderling vertrouwen.
  7. DISCOVER.  Leren door te spelen

 

Hilde Roothart is trendonderzoeker en oprichter van Trendslator


Hier het hele artikel 

 

7 trends van merk en strategie

Aanmelden nieuwsbrief

Wil u onze nieuwsbrief ontvangen? Meld u dan hier aan: