7 trends van de communicatie

2 December 2015

Communicatie is niet meer wat het was in 2005. En zo zal het vak ook de komende tien jaar verder evolueren. Maar hoe? En welke trends gaan daarbij een prominente rol spelen? Op initiatief van communicatiebureau Linden & Barbosa gingen enkele vooraanstaande vakgenoten met elkaar in discussie over de kansen en uitdagingen voor het ambacht. Het resultaat:  7 duidelijke trends die de toekomst van het vak bepalen.

  1. Communicatie wordt tailormade.  In 2025 verwacht de consument een persoonlijke boodschap
  2. Verschillende generaties en culturen op de werkvloer betekent ook voor de interne communicatie meer maatwerk
  3. Binden van medewerkers lukt alleen nog met behulp van een duidelijke bedrijfsfilosofie
  4. De maatschappelijke boodschap wordt belangrijker dan de commerciële boodschap
  5. Communicatieprofessionals zetten vaker medewerkers van andere afdelingen in bij het communiceren van een boodschap
  6. Journalisten en PR-professionals hebben minder vaak rechtstreeks contact
  7. Positieve boodschappen scoren steeds beter

Lees hier het hele artikel 

7 trends van de communicatie

Aanmelden nieuwsbrief

Wil u onze nieuwsbrief ontvangen? Meld u dan hier aan: